Figa M., Marszał D., Mędrzycki Ł., Sypniewski J., Wójtowicz B., 2021, Geografia. Podręcznik dla klasy ósmej szkoły podstawowej, MAC, Kielce.
Figa M., Marszał D., Mędrzycki Ł., Pruszko G., Sypniewski J., Wiecki W., 2021, Geografia. Zeszyt ćwiczeń dla klasy ósmej szkoły podstawowej, MAC, Kielce.
Figa M., Marszał D., Mędrzycki Ł., Pruszko G., Sypniewski J., Wiecki W., 2020, Geografia. Zeszyt ćwiczeń dla klasy siódmej szkoły podstawowej, MAC, Kielce.
Mrozek T., Sypniewski J., Wieczorek M., 2021, Geografia karty do klasówek, testów i konkursów, Demart, Warszawa.
Figa M., Małłek B., Sypniewski J., 2020, Geografia Przewodnik metodyczny dla nauczyciela, MAC, Kielce.
Piotrowska I., Cichoń M., Abramowicz D., Sypniewski J., 2019. Challenges in Geography education – et review of research problems. Quaestiones Geographicae, 38(1): 61-74. Researchgate
Gałka M., Sypniewski J., Apolinarska K., 2019. Early Holocene succession of vegetation and molluscs in Lake Jaczno, East-Central Europe. Quaternary International, 524: 31-39. Researchgate
Sypniewski J., Kendzierski S., 2018, Szkoła, uniwersytet i biznes jako węzły sieci uczącej się – rola przyszkolnych ogródków meteorologicznych w kształceniu geograficznym i przyrodniczym w Szkole Podstawowej “Łejery” w Poznaniu, Badania Fizjograficzne, 69: 215-223. Researchgate
Sypniewski J., 2018, Tam, gdzie nie sięga przestrzeń geograficzna. Kosmos w szkole, kosmos w podstawie?, [w:] Prace Komisji Edukacji Geograficznej PTG, Sosnowiec, 8. Researchgate
Sypniewski J., 2018, Where the geographical expanse ends – space education in primary school. Implementation of inquiry based science education (IBSE) in geography lessons in Polish school, Miscellanea Geographica 23(4): 256-266. Researchgate
Sypniewski J., 2017, W roli akuszerki środowiska edukacyjnego, Geografia w szkole, 362, 2: 26-29. Researchgate
Sypniewski J., 2017, Scenariusz zajęć z zastosowaniem strategii IBSE, Geografia w szkole, 362, 2: 30-33. Researchgate
Sypniewski J., 2015, Nauczanie przez odkrywanie odpowiedzią na współczesne wymagania w edukacji przyrodniczej, Przegląd Wielkopolski, 109, 3: 64-68.