Piotrowska I, Abramowicz D., 2021, Czytanie i posługiwanie się mapą – kluczowa umiejętność w kształceniu geograficznym w podstawach programowych geografii na przykładach Anglii, Francji, Hiszpanii i Polski, [w:] A. Hibszer, E. Szkurłat (red.), Kształtowanie i ocenianie umiejętności w edukacji geograficznej – założenia teoretyczne i ich praktyczna weryfikacja, Prace Monograficzne Komisji Edukacji Geograficznej PTG, Poznań, 11: 67-82. Researchgate
Piotrowska I., 2020, Infraza w poszukującym kształceniu geograficznym, [w:] I. Dybska-Jakóbkiewicz, E. Szkurłat (red.), Edukacja geograficzna – ku kształceniu poszukującemu, Prace Monograficzne Komisji Edukacji Geograficznej PTG, Poznań-Warszawa, 10: 133-147. PDF
Piotrowska I., Cichoń M., Abramowicz D., Sypniewski J., 2019. Challenges in Geography education – et review of research problems. Quaestiones Geographicae, 38(1): 61-74. PDF
Szkurłat E., Piotrowska I., 2018. GIS w nowej podstawie programowej geografii. Acta Universitatis Lodziensis, Folia Geographica Socio-Oeconomica, 34: 61-76. PDF
Hibszer A., Szkurłat E., Piotrowska I., 2018. Information and communication technologies in geographical education – a new challenge in connection with the education reform in Poland. ICERI2018 Proceedings, 11th International Conference of Education, Research and Innovation, 12th-14th November, 2018, Seville, Spain, IATED Academy, pp. 9093-9100. PDF
Szkurłat E., Hibszer A., Piotrowska I., Rachwał. T., 2018. Podstawa programowa z geografii źródłem nauczycielskich wyzwań. [w:] A. Hibszer, E. Szkurłat (red.) Nauczyciel geografii wobec wyzwań reformowanej szkoły. Prace Komisji Edukacji Geograficznej PTG, Sosnowiec, 8: 11-32. PDF
Piotrowska I., 2018. Technologie geoinformacyjne w podstawie programowej – wyzwanie dla nauczyciela geografii. [w:] A. Hibszer, E. Szkurłat (red.) Nauczyciel geografii wobec wyzwań reformowanej szkoły. Prace Komisji Edukacji Geograficznej PTG, Sosnowiec, 8: 33-50. PDF
Piotrowska I., 2018. Biogramy: Maria Czekańska; Monika Hoffa; Maria Kanikowska; Felicja Brzozowska. [w:] A. Jackowski, K. Krzemień, I. Sołjan (red.), Geografowie polscy. Słownik biograficzny, t. 1-3, IGiGP UJ, Kraków.
Cichoń M., Piotrowska I., 2018. Level of academic and didactic competencies among students as a measure to evaluate geographical education and preparation of students for the demands of the modern labour market. Quaestiones Geographicae, 37(1): 73-86.PDF
Cichoń M., Piotrowska I., 2017. Aplikacje interaktywne wspomagające proces oceniania kształtującego. [w:] J. Rodzoś, E. Szkurłat (red.) Edukacja geograficzna wobec problemów współczesnego świata. Prace Komisji Edukacji Geograficznej PTG, Lublin, 7: 117-128.
Piotrowska I., 2017. Geograficzne kształcenie w poznawaniu i rozumieniu zróżnicowania kulturowego na świecie (kręgi kulturowe, geografia myślenia). [w:] J. Rodzoś, E. Szkurłat (red.) Edukacja geograficzna wobec problemów współczesnego świata. Prace Komisji Edukacji Geograficznej PTG, Lublin, 7: 39-51.
Piotrowska I., 2017. Global water resources and water accessibility. Why the UN find this goal essential? [in:] P. Charzyński, K. Donert, Z. Podgórski (eds.), UN’s sustainable development goals-teach bilingually. Geography in European higher education. EUROGEO & SOP Oświatowiec, Toruń, 21: 108-117.
Szkurłat E., Piotrowska I., Hibszer A., Rachwał T., Wieczorek T., 2017. Nowa podstawa programowa z geografii dla liceum ogólnokształcącego oraz technikum ‒ ogólne założenia
i warunki realizacji. Geografia w Szkole, Wydawnictwo Agencja AS Józef Szewczyk, 3: 26-31.
Piotrowska I., Hibszer A., Szkurłat E., Rachwał T., 2017. Podstawa programowa z geografii w szkole podstawowej. Komentarze i odpowiedzi do opinii nadesłanych w ramach konsultacji. Geografia w Szkole, Wydawnictwo Agencja AS Józef Szewczyk, 2: 18-21.
Hibszer A., Piotrowska I., Rachwał T., Szkurłat E. 2017. Warunki realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego Geografia klasy V-VIII. Geografia w Szkole, Wydawnictwo Agencja AS Józef Szewczyk, 1: 35-37.
Szkurłat E., Hibszer A., Piotrowska I., Rachwał T., 2017. Komentarz do podstawy programowej geografia na II etapie edukacyjnym. [w:] Podstawa programowa kształcenia ogólnego z komentarzem; szkoła podstawowa geografia. ORE, Warszawa: 24-36.
Szkurłat E., Hibszer A., Piotrowska I., Rachwał T., 2017. Podstawa programowa przedmiotu geografia; II etap edukacyjny: klasy IV-VIII. [w:] Podstawa programowa kształcenia ogólnego z komentarzem; szkoła podstawowa geografia. ORE, Warszawa: 11-24.
Piotrowska I., Szkurłat E. (red.), 2016. Nowe problemy i metody badań procesu kształcenia geograficznego. Prace Komisji Edukacji Geograficznej PTG, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań: 6: 275 ss.
Piotrowska I., Szkurłat E., 2016. Wstęp – nowe problemy i metody badań procesu kształcenia geograficznego. [w:] I. Piotrowska, E. Szkurłat (red.) Nowe problemy i metody badań procesu kształcenia geograficznego. Prace Komisji Edukacji Geograficznej PTG, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań: 6: 9-12.
Cichoń. M., Piotrowska I., 2016. Neurodydaktyka w procesie kształcenia geograficznego.
[w:] I. Piotrowska, E. Szkurłat (red.) Nowe problemy i metody badań procesu kształcenia geograficznego. Prace Komisji Edukacji Geograficznej PTG, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań: 6: 97-112.
Piotrowska I., 2016. System edukacji oraz szkolnictwo wyższe w Republice Południowej Afryki. [w:] M. Dłużewski, I. Tsemergas (red.), Środowisko przyrodnicze i społeczno-kulturowe strefy suchej i półsuchej (wybrane przykłady z Afryki Południowej). Wydział Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytet Warszawski, Warszawa, 489-504. PDF
Piotrowska I., Cichoń M., 2016. Wybrane stanowiska prezentujące dawny i obecny stan środowiska geograficznego doliny Warty i Ostrowa Tumskiego. [w:] D. Konieczka-Śliwińska,
M. Herkt, R. Pernak (red.), Dziedzictwo kulturowe Ostrowa Tumskiego w Poznaniu. Podręcznik dla nauczycieli i edukatorów. Centrum Turystyki Kulturowej TRAKT, Poznań: 55-62. PDF
Piotrowska I., Cichoń M., 2016. Znaczenie stacji terenowych w kształtowaniu kompetencji naukowego badania środowiska geograficznego na różnych poziomach edukacji.
[w:] A. Kostrzewski (red.) Stacje naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wydawnictwo Naukowe UAM, 27-34.
Piotrowska I., 2016. Brain’s GPS – not only for geographer. [in:] P. Charzyński, K. Donert, Z. Podgórski (eds.), Mapping the world – spatial skills in bilingual education. Geography in European higher education. EUROGEO & SOP Oświatowiec, Toruń, 20: 167-177. PDF
Piotrowska I., 2015. Uczeń zdolny w programie przedmiotu ekologia krajobrazu – „Nakładka” Akademia Talentów Przyrodniczych. [w:] M. Beczkiewicz, M. Szyszkiewicz-Golis (red.), Ekologia Krajobrazu. Cz. 2. Przewodnik metodyczny. IBŚRiL, PAN, Poznań, 46-48.
Piotrowska I., 2015. Strategia uczenia się przez nauczanie (LDL) jako innowacja w edukacji przyrodniczej i pracy z uczniem zdolnym. [w:] M. Beczkiewicz, M. Szyszkiewicz-Golis (red.), Ekologia Krajobrazu. Cz. 2. Przewodnik metodyczny. IBŚRiL, PAN, Poznań, 42-46.
Beczkiewicz M., Piotrowska I., 2015. Wstęp. Założenia programu nauczania przedmiotu Ekologii Krajobrazu; Technologia informacyjno-komunikacyjna w przedmiocie ekologia krajobrazu; „Nakładka” dla ucznia zdolnego – Akademia Talentów Przyrodniczych (ATP). [w:] M. Beczkiewicz, M. Szyszkiewicz-Golis (red.), Ekologia Krajobrazu. Cz. 2. Przewodnik metodyczny. IBŚRiL, PAN, Poznań, 6-22.
Piotrowska I., 2015. Determinants of the development of school and university education in China, Rocznik Świętokrzyski. Ser. B – Nauki Przyr., Kielce, 36: 123-139. PDF
Piotrowska I., Cichoń M., 2015. Multimedia i e-podręczniki w kształceniu młodzieży pokolenia cyfrowego. [w:] A. Hibszer, E. Szkurłat (red.) Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu geograficznym. Założenia teoretyczne. Diagnoza wykorzystania. Prace Komisji Edukacji Geograficznej PTG, Wydawnictwo CUK, Łódź, 4: 67-85. ISBN 978-83-934983-1-4. PDF
Piotrowska I., Cichoń M., 2015. Dydaktyka geografii na Wydziale Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM w Poznaniu. Przegląd Wielkopolski, Poznań, 3: 4-11.
Piotrowska I., 2015. Edukacja w Wielkopolsce. Przegląd Wielkopolski, Poznań, 3: 58-64.
Piotrowska I., 2015. Edukacja szkolna i uniwersytecka w Chinach. [w:] M. Dłużewski (red.), Warsztaty Geograficzne „W kolebce cywilizacji – od pustyń do tropików”. 3.09-19.09.2015, Chiny, Komitet Nauk Geograficznych PAN, Wydz. Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego, PTG, 331-347.
Cichoń M., Piotrowska I., 2015. Fieldwork in the Warta valley: a new teaching concept.
[in:] P. Charzyński, K. Donert, Z. Podgórski (eds.), On the Vistula banks – fieldwork in bilingual education. Geography in European higher education. EUROGEO & Association of SOP Oświatowiec, Toruń, 19: 112-121. PDF
Piotrowska I., 2014. Geografia jako dziedzina kształcenia opartego na uczniowskich projektach zintegrowanych. [w:] S. Dylak, G. Barabasz, D. Hejwosz-Gromkowska (red.), Metoda projektów
w edukacji ponadpodstawowej (na przykładzie przedmiotów przyrodniczych). UAM, OFEK, Samorząd Woj. Wielkopolskiego, 167-173.
Piotrowska I., 2014. Okulografia w badaniach postrzegania i konstruowania wiedzy geograficznej. [w:] E. Szkurłat, A. Głowacz (red.) Edukacja geograficzna na świecie i w Polsce – wybrane problemy. Prace Komisji Edukacji Geograficznej PTG, Wydawnictwo UŁ, Łódź, 4: 175-189.
Piotrowska I., 2014. Dzieła sztuki jako źródła wiedzy geograficznej. Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. Wydawca Instytut Badań Edukacyjnych, S1 (51): 50-56.
Piotrowska I., 2014. Wpływ języka greckiego na kształtowanie pojęć geograficznych.
[w:] I. Tsemergas, M. Dłużewski (red.), Warsztaty Geograficzne „Wyspy Jońskie. Środowisko geograficzne i przemiany krajobrazu”. 25.04-04.05.2014, Grecja, Komitet Nauk Geograficznych PAN, Wydz. Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego, PTG, Uniwersytet Ateński, 243-246. PDF
Piotrowska I., 2014. Works of art in cross-curricular Geography and History. [in:] P. Charzyński, K. Donert, Z. Podgórski (ed.), Tools for cross-curricular education in bilingual Geography and History. EUROGEO & Association of Polish Adult Educators, Toruń, 18: 152-158.
Piotrowska I., Beczkiewicz M., 2013. Program nauczania przedmiotu dodatkowego dla szkół ponadgimnazjalnych. IBRiL PAN, WNGiG UAM, Poznań: 1-16.
Piotrowska I., 2013. Significance of selected teaching strategies and bilingual education in the teaching and popularisation of geomorphology. [in:] 8th IAG International Conference on Geomorphology Geomorphology and sustainability. Teaching and disseminating geomorphology. Abstracts volume. Paris: 572-572.
Piotrowska I., 2013. International school exchanges in bilingual Geography teaching. [in:] K. Donert, P. Charzyński, Z. Podgórski (ed.), People in the move. Geography in European higher education. EUROGEO & Association of Polish Adult Educators, Toruń, 17: 78-83.
Piotrowska I., 2012 – rozdział: Maria Czekańska (1902-1991). [w:] Praca zbiorowa (2012): „Dzieje nauk geograficznych i geologicznych na Uniwersytecie w Poznaniu – tom II Biografie”. Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, Poznań, ss. 280, ISBN 978-83-7654-179-2
Piotrowska I., 2012 – rozdziały: Okres okupacji niemieckiej (1939-1945), Metodyka nauczania geografii (1951-1984), Dydaktyka geografii (1984-2010), Okres międzywojenny (1919-1939), Wydział Matematyczno-Przyrodniczy (1945-1951), Wydział Biologii i Nauk o Ziemi (1951-1984), Pracownia Dydaktyki Geografii i Edukacji Ekologicznej. [w:] Praca zbiorowa (2012): Dzieje nauk geograficznych i geologicznych na Uniwersytecie w Poznaniu – tom I Historia. Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, Poznań, ss. 455, ISBN 978-83-7654-179-2
Piotrowska I., 2012. Profesor Stanisław Pawłowski (Wielkopolanie). Przegląd Wielkopolski, Poznań, 3: 52-53
Piotrowska I., 2012. Geopark Poznański Przełom Warty. Przegląd Wielkopolski, Poznań, 3: 14-22. PDF
Kaczmarek T. Piotrowska I, Cichoń M., 2012. Koncepcja interdyscyplinarnego projektu edukacyjnego dla gimnazjum pt. „Wiedza o Metropolii Poznań”. Centrum Badań Metropolitalnych UAM, Poznań: 1-51. PDF
Cichoń M., Piotrowska I., 2012. Kształtowanie kompetencji kluczowych wśród studentów geografii poprzez metodę projektu, esej geograficzny i recenzję. [w:] Z. Podgórski, E. Szkurłat (red.), Wybrane problemy akademickiej i szkolnej edukacji geograficznej. Prace Komisji Edukacji Geograficznej PTG, Łódź-Toruń, 2: 151-168. PDF
Piotrowska I., 2012. The didactic model LdL (Lernen durch Lehren; Learning by Teaching) as way to learn in regional Geography. [in:] K. Donert, P. Charzyński, Z. Podgórski (ed.), Bilingual teaching – globalization, regional geography and english integration. Geography in European higher education. EUROGEO & Association of Polish Adult Educators, Toruń, 16: 120-125.
Piotrowska I., 2012. Nauczanie dwujęzyczne – historycznie i praktycznie. PEDAGOGIA. Wydawnictwo NAKOM, Poznań: 38-44.
Piotrowska I., 2012. Kształtowanie pojęć geomorfologicznych w dwujęzycznym nauczaniu geografii fizycznej. Studia i Prace z Geografii i Geologii 24, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań: 1-187.
Piotrowska I., 2012. Geography in Polish and French education systems – comparative study at the secondary school level. [in:] B. Wójtowicz (ed.), Natural sciences in educational systems of European countries in the 21st century. Wydawnictwo DEHON, Kraków: 51-62. PDF
Piotrowska I., 2012. Kształtowanie pojęć w naukach przyrodniczych. [w:] S. Dylak (red.), Metoda projektów i jej konteksty w szkolnej edukacji przyrodniczej i matematycznej. Poznań: 46-50.
Piotrowska I., 2012. Metoda projektu w naukach przyrodniczych. [w:] S. Dylak (red.), Metoda projektów i jej konteksty w szkolnej edukacji przyrodniczej i matematycznej. Poznań: 27-31.
Piotrowska I., 2011. Efekty dydaktyczne w dwujęzycznym nauczaniu geografii. [w:] M. Tracz,
E. Szkurłat (red.), Efekty kształcenia geograficznego na różnych poziomach edukacji. Prace Komisji Edukacji Geograficznej PTG, Warszawa-Kraków, 1: 99-111.
Piotrowska I., 2011. Pokolenie cyfrowe w szkole XXI wieku. PEDAGOGIA. Wydawnictwo NAKOM, Poznań, 8:45-49.
Piotrowska I., 2011. Influence of education transformation on improving key competence in geography teaching. Prace i Studia Geograficzne, Warszawa, 48:27-40. PDF
Piotrowska I., 2011. Effect of a river valley in a town on its spatial development. The case of Poznań. [in:] K. Donert, P. Charzyński, Z. Podgórski (ed.), Exploring human Geography – bilingual approach. Geography in European higher education. EUROGEO & Association of Polish Adult Educators, Toruń, 15:126-134. PDF
Piotrowska I., 2011. Fieldwork projects in bilingual geography teaching – orientation in geographical space. [in:] K. Donert, P. Charzyński, Z. Podgórski (ed.), Fieldwork in bilingual geography teaching. Geography in European higher education. EUROGEO & Association of Polish Adult Educators, Toruń, 15:115-125.
Kostrzewski A., Piotrowska I., 2011. Maria Czekańska – Morze Bałtyckie i dydaktyka geografii
w badaniach geograficznych (wstęp i dobór tekstów). Klasycy Nauki Poznańskiej, PTPN, Poznań, 53, ss. 252.
Kolegium Śniadeckich: O projekcie. www.kolegiumsniadeckich.pl oraz www.ofek.pl [dostęp 01.06.2013].
Piotrowska I., Cichoń M., Mrula A., Nowak-Pierszchalska K., 2011. Scenariusze zajęć z geografii metodą wyprzedzającą – Kolegium Śniadeckich. Pracownia Dydaktyki Geografii i Edukacji Ekologicznej, Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych, Poznań.
Piotrowska I., 2011. Nowoczesne technologie multimedialne w dydaktyce nauk przyrodniczych. [w:] G. Słoń (red.), Nowoczesne technologie w dydaktyce. Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej, Kielce: 266-272.
Kostrzewski A., Piotrowska I., 2010. Stanisław Pawłowski – Geografia przedmiot badań, nauczania i zastosowań praktycznych (wstęp i dobór tekstów). Klasycy Nauki Poznańskiej, PTPN, Poznań, 51, ss. 284.
Piotrowska I., 2010. Rola dydaktyki geografii w kształceniu twórczego nauczyciela.
[w]: A. Kwatera, P. Cieśla (red.), Rola i zadania dydaktyk przedmiotowych w kształceniu nauczycieli. UP, Kraków: 136-144.
Cichoń M., Piotrowska I., 2010. Zajęcia terenowe w mieście i ich rola w procesie kształtowania umiejętności obserwacji i rozpoznawania skał (na przykładzie miasta Poznania). [w]: S. Liszewski (red.), Obszary metropolitalne we współczesnym środowisku geograficznym. Łódź, 1: 366-376.
Mazurek M., Paluszkiewicz R., Piotrowska I., 2010. Walory turystyczne sieci dolinnej w dorzeczu Parsęty (NW Polska). [w:] U. Myga-Piątek (red.) Krajobraz a turystyka, Landscape and tourism, Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego PTG, Sosnowiec, 14: 229-242. PDF
Piotrowska I., 2010. Small catchment in regional education. [in:] 4 th International Seminar on Small Catchments Dynamics: Connectivity in time and space. Book of abstracts and fieldtrips guide, Izrael: 20-21.
Mazurek M., Paluszkiewicz R., Piotrowska I., 2010. Walory turystyczne sieci dolinnej w dorzeczu Parsęty (NW Polska). [w:] Koncepcja krajobrazu i jej zastosowanie w turystyce. Streszczenia wystąpień Polsko-Ukraińskiej Konferencji Naukowej, Symferopol: 24-25.
Piotrowska I., (red.), 2010. Nowoczesne technologie w nauczaniu o krajobrazie. Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań, 56 ss.
Piotrowska I., Cichoń M., (red.), 2010. Człowiek w krajobrazie miasta Poznania. Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań, 127 ss.
Piotrowska I., 2010. Krajobraz doliny Warty w Poznaniu. [w:] I. Piotrowska, M. Cichoń (red.), Człowiek w krajobrazie miasta Poznania. Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań: 19-33.
Cichoń M., Piotrowska I., 2010. Role of geographical field classes in the formation of the skills
of observation and identification of rocks. [in:] K. Donert, P. Charzyński, Z. Podgórski (ed.), Fieldwork in Geography bilingual teaching. Geography in European higher education. Herodot Network & Association of Polish Adult Educators, Liverpool-Toruń, 14:106-116.
Piotrowska I., 2009. Wartości poznawcze i aplikacyjne geografii w nauczaniu dwujęzycznym.
[w:] G. Janicki, M. Łanczont (red.), Geografia i Wartości. Wydawnictwo UMCS, Lublin: 156-162.
Piotrowska I., 2008. Jak nauczać i zainteresować geografią Polski wykorzystując metodę posteru. [w:] F. Plit (red.), Dylematy nauczania geografii Polski. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Prace i Studia Geograficzne, Warszawa, 39: 93-99.
Piotrowska I., Hibszer A., 2008. Komisja Edukacji Geograficznej (Dydaktyki Geografii) Polskiego Towarzystwa geograficznego. Czasopismo Geograficzne, Wrocław, 79 (1-2): 175-183.
Piotrowska I., 2008. Methods of bilingual geography employing a film, a mind map and a poster. [in:] K. Donert, P. Charzyński, Z. Podgórski (red.), Bilingual Geography – aims, methods and challenges. Geography in European higher education. Herodot Network & Association of Polish Adult Educators, Liverpool-Toruń, 5: 42-48. PDF
Piotrowska I., 2008. Podstawowe zasady prezentacji wiedzy. PEDAGOGIA, Wydawnictwo NAKOM, Poznań, 6: 5-9.
Piotrowska I., 2008. Dwujęzyczne nauczanie geografii wyzwaniem edukacyjnym XXI wieku. Sosnowiec. [w:] A. Hibszer (red.), Polska Dydaktyka Geografii – Idee, Tradycje, Wyzwania. WNOZ UŚ, Sosnowiec: 218-224.
Piotrowska I., 2007. Przygotowanie do egzaminu maturalnego z geografii. [w:] A. Hibszer,
T. Michalski (red.), Geografia na egzaminach zewnętrznych 2002-2006. WSiP, Warszawa: 47-53.
Piotrowska I., 2007. Cognitive and application aspects in the bilingual teaching of geography. [in:] K. Donert, P. Charzyński, Z. Podgórski (red.), Geography in European higher education. Teaching Geography in and about Europe. Herodot Network & Association of Polish Adult Educators, Liverpool-Toruń, 4: 50-57. PDF
Piotrowska I., 2007. Uczyć się efektywnie. PEDAGOGIA. Wydawnictwo NAKOM, Poznań, 5:19-22.
Mazurek M., Kostrzewski A., Piotrowska I., Stach A., Zwoliński Z., 2006. Soil Erosion and Floods in Postglacial Areas of Northern Poland, The Parseta Catchment. Indo-Polish Joint Seminar “Environmental Changes and Geomorphic Hazards”. Departament of Geography, North Eastern Hill University, Shillong, India, 20-22. November 2006: 20-21.
Piotrowska I., 2006. Mapy numeryczne i mentalne w badaniach i prezentacji zmian użytkowania ziemi. [w:] W. Komornicki, Z. Podgórski (red.), Idee i praktyczny uniwersalizm geografii. Geografia społeczno-ekonomiczna. Dydaktyka. Dok. Geograf., Warszawa, 33: 201-205.
Piotrowska I., 2006. Sztuka prezentacji w geografii szkolnej. Geografia w Szkole, Wydawnictwo RAABE, Warszawa, 2: 83-89. PDF
Piotrowska I., 2006. Edukacja geograficzna jako podstawa postrzegania, rozumienia i ochrony środowiska przyrodniczego. [w:] M. Łanczont, G. Janicki (red.), Wartości w geografii, streszczenia. UMCS, Lublin: 97-99.
Piotrowska I., 2005. Głos w dyskusji. II Forum Geografów Polskich, Wpływ rozwoju nauk geograficznych na proces kształcenia społeczeństwa oraz promocję wiedzy geograficznej
w Polsce, UŚ, Sosnowiec: 73-75.
Piotrowska I., 2005. Stanowisko Komisji Edukacji Geograficznej PTG w sprawie projektu Podstawy programowej kształcenia ogólnego. Geografia w Szkole, WSiP, Warszawa, 5: 5-11.
Piotrowska I., 2005. Observation and presentation of phenomena in Geography education. [in:] K. Donert, P. Charzyński (red.), Geography in European higher education. Changing horizons in geography education. Herodot Network & Association of Polish Adult Educators, Liverpool-Toruń, 2: 52-57.
Piotrowska I., 2005. Sztuka prezentacji w edukacji geograficznej. [w:] S. Musielak (red.), Wymiar
i współczesne wyzwania edukacji geograficznej. Uniw. Szczeciński, Inst. Nauk o Morzu, PTG, Oficyna IN PLUS, Szczecin: 77-82.
Piotrowska I., 2003. Ewaluacja metod nauczania w edukacji geograficznej. [w:] M. Śmigielska, J. Słodczyk (red.), Edukacja geograficzno-przyrodnicza w dobie globalizacji i integracji europejskiej. PTG, Uniwersytet Opolski, Opole: 39-42.
Zastrożna E., Mrula A., Piotrowska I., Lewandowska-Szwarc B., 2001. Zeszyt ćwiczeń z geografii do matury 2002, 2003, 2004, nr 3, Okręgowa Komisja Egzaminacyjna, Poznań, ss. 63.
Piotrowska I., Zwoliński Zb., (red.), 2001. Funkcjonowanie geoekosystemów w zróżnicowanych warunkach morfoklimatycznych. Monitoring, ochrona, edukacja. Konferencja Naukowa, Streszczenia referatów, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań, ss.165.
Piotrowska I., 2001. Wykorzystanie modelu erozji wodnej gleb w badaniach użytkowania ziemi
i opracowaniach scenariuszy rozwoju erozji gleb na obszarze młodoglacjalnym (zlewnia górnej Parsęty, Pomorze Zachodnie). [w]: A. Karczewski, Z. Zwoliński (red.), Funkcjonowanie geoekosystemów w zróżnicowanych warunkach morfoklimatycznych. Monitoring, Ochrona, Edukacja, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań: 425-438.
Piotrowska I., 2000. Prognoza rozwoju erozji wodnej gleb na obszarze młodoglacjalnym uwzględniająca zmiany struktury użytkowania ziemi (zlewnia górnej Parsęty, Pomorze Zachodnie). Bad. Fizjogr. nad Polską Zach., 51: 119-131.
Piotrowska I., 2000. Geografia a praktyka szkolna w nowym systemie edukacyjnym. [w:] Z. Zioło (red.), Geografia w reformowanym systemie szkolnictwa. Nowoczesna Szkoła. Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 3: 39-47.
Piotrowska I., 1999. Znaczenie praktyk szkolnych w przygotowaniu do zawodu nauczycielskiego studentów Wydziału Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM. Biuletyn COMSN, Kraków, 13/14: 60-64.
Piotrowska I., 1998. Zastosowanie modelu DR-USLE w badaniach procesów erozji gleb w strefie młodoglacjalnej (zlewnia górnej Parsęty, Pomorze Zachodnie). Badania Fizjogr. nad Polską Zach., seria A, 49: 171-188.
Piotrowska I., 1998. Zmiany użytkowania ziemi a procesy erozji gleb na obszarze zlewni młodoglacjalnej (zlewnia górnej Parsęty, Pomorze Zachodnie). [w:] A. Kostrzewski (red.), Funkcjonowanie i tendencje rozwoju geoekosystemów Polski. Biblioteka Monitoringu Środowiska, Warszawa: 61-65.
Piotrowska I., 1998. Struktura użytkowania ziemi w dorzeczu Parsęty. [w:] A. Kostrzewski (red.), Funkcjonowanie geosystemów zlewni rzecznych. Środowisko przyrodnicze dorzecza Parsęty, stan badań, zagospodarowania, ochrona. Wydaw. Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, 1:124-130.
Piotrowska I., Dzbanuszek J. 1998. Geografia województwa poznańskiego (podręcznik regionalny do geografii klasy VIII). Wydawnictwo M. Rożak, Gdańsk, ss. 102.
Piotrowska I., Sobańska M., Wiecki W., Wieczorek D., 1997. Plansze dydaktyczne do nauczania geografii dla szkół podstawowych i średnich. Wersus s.c. Poligrafia i Wytwarzanie Pomocy Szkolnych, Ziębice.
Piotrowska I., 1997. Numeryczna mapa użytkowania ziemi w zlewni górnej Parsęty (Pomorze Zachodnie). [w:] L. Kozacki, S. Żynda (red.), Kartografia w ochronie środowiska przyrodniczego
i zagospodarowaniu przestrzennym. Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań: 149-156.
Piotrowska I., 1997. Profesor Maria Czekańska – geograf i nauczyciel. Czas. Geograf., 1: 19-23.
Piotrowska I., 1996. Wykorzystanie Geograficznych Systemów Informacyjnych w nauczaniu geografii. [w:] J. Jarowiecki, S. Piskorz (red.), Różne drogi kształcenia i dokształcania nauczycieli geografii, AP, Kraków: 136-143.
Piotrowska I., 1995. Zmiany użytkowania powierzchni na obszarze zlewni górnej Parsęty
w latach 1830-1990. Studia z Geografii Fizycznej, Sprawozd. PTPN, 109: 138-139.
Piotrowska I., 1994. Struktura użytkowania ziemi. [w:] A. Kostrzewski, M. Mazurek, Z. Zwoliński (red.), Dynamika transportu fluwialnego górnej Parsęty jako odbicie funkcjonowania systemu zlewni. Stowarzyszenie Geomorfologów Polskich. Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań: 35-38.
Piotrowska I., 1994. Użytkowanie ziemi i jego zmiany na terenie zlewni górnej Parsęty.
[w:] A. Kostrzewski (red.), Zintegrowany Monitoring Środowiska 1, Stacja bazowa Storkowo. Biblioteka Monitoringu Środowiska, Warszawa: 115-119.
Kostrzewski A., Mazurek M., Piotrowska I., Stach A., Szpikowski J., Zwoliński Zb., 1992. 10 lat Stacji naukowej Zakładu Geomorfologii Dynamicznej Instytutu Badań Czwartorzędu
w Storkowie (Pojezierze Drawskie). [w:] A. Kostrzewski (red.), Zintegrowany Monitoring Środowiska Przyrodniczego. Str. ref., Poznań: 41-44.
Piotrowska I., 1992. Użytkowanie ziemi. [w:] A. Kostrzewski (red.), Charakterystyka fizycznogeograficzna geoekosystemów wodnych Wolińskiego Parku Narodowego. WPN Międzyzdroje: 52-55.
Piotrowska I., 1990. Wpływ działalności górniczej na komponenty środowiska przyrodniczego ze szczególnym uwzględnieniem zmian w ukształtowaniu powierzchni. Bad. Fizjogr. nad Polską Zach., Geografia Fizyczna, seria A, 41: 105-113.
Piotrowska I., 1988. Zmiany w ukształtowaniu powierzchni okolic Sieniawy Lubuskiej spowodowane odkrywkową eksploatacją węgla brunatnego. Sprawozd. PTPN, 106: 94-97.
Opracowanie nie opublikowane:
Piotrowska I., (2004, red.*). Różnorodne aspekty edukacji geograficznej. Poznań: 1-190.
Piotrowska I., (1999*). Application of the DR-USLE model to the study of soil erosion by water in the postglacial zone (the upper Parsęta catchment, West Pomerania, Poland), p. 1-18.
Piotrowska I., (1997*). Zmiany struktury użytkowania ziemi i ich związek ze współczesnym systemem denudacyjnym strefy młodoglacjalnej (zlewnia górnej Parsęty, Pomorze Zachodnie). Bibl. Gł. UAM, Poznań, 178 ss. (Praca doktorska).
Piotrowska I., (1995*). Dynamika zmian użytkowania ziemi na terenie zlewni górnej Parsęty – obszar źródłowy w latach 1830-1990. p.1-11.
Piotrowska I., (1993*). La géographie physique. Le manuel pour la classe 1er. Poznań: 1-145.
Piotrowska I., (1992*). System edukacji francuskiej (poziom podstawowy i średni). p. 1- 4.